Tutkimuksia, julkaisuja ja opinnäytetöitä
Julkaisuja
Tieteelliset artikkelit:
Lemmetyinen, Arja (2017) Safe, secure and sustainable: attributes of a strong cruise brand. in: Dowling, R. and Weeden, C. (Eds.), Cruise Ship Tourism, 2nd edition CABI, Oxfordshire OX10 8DE, UK.
Räikkönen, Juulia & Grénman, Miia (2017) The Experience Economy Logic in the Wellness Tourism Industry. In: Co-Creation and Well-Being in Tourism, A. Correia, M. Kozak, J. Gnoth & A. Fyall (Eds.), Springer.
Lemmetyinen, Arja, Dimtrovski, Darko, Nieminen, Lenita & Pohjola Tuomas (2016) Cruise Destination Brand Awareness as a Moderator in Motivation-Satisfaction Relation. Tourism Review, Vol. 71, No 4, 245-258.
Luostarinen, Nina & Hautio, Minna 2019. Play(e)scapes: Stimulation of Adult Play through Art-based Action. The International Journal of New Media, Technology and the Arts (14)3/2019, 25-52. https://dx.doi.org/10.18848/2326-9987/cgp/v14i03/25-52
Grénman, Miia & Räikkönen, Juulia (2015). Well-being and wellness tourism – Same, same but different? Conceptual discussions and empirical evidence. Matkailututkimus 11:1, 7–25.
Laiho, Susanna & Tuominen, Telle (2015). Suomalaisten terveys- ja hyvinvointimatkailukohteiden kartoitus. Matkailututkimus 11:1, 55–67.
Lemmetyinen, Arja (2015) The Coordination of Cooperative Cultural Networks: the Case of Culture Finland. In: Go, F. - Lemmetyinen, A. - Hakala, U. (eds) Harnessing Place Branding through Cultural Entrepreneurship, Palgrave McMillan.
Räikkönen, Juulia & Honkanen, Antti (2015) Making it right the third time? Pursuing satisfaction and loyalty in a double service recovery. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 16:4, 333–351
Grénman, Miia, Räikkönen, Juulia & Wilska Terhi-Anna (2014) Wellness – Elämyksellinen hyvinvointikulutus haasteena kaupalle ja palveluliiketoiminnalle. Kulutustutkimus.Nyt, 8:1, 45–59.
Renfors, S-M. 2014. Myyjän toimintaan pohjautuvat suoritusarviointikriteerit kuluttajaostajan määrittäminä. Liiketaloudellinen aikakauskirja, 1, 33-47.
Muut tieteelliset kirjoitukset:
Räikkönen, Juulia (2016) Elämyksiä elämääsi – matkanjärjestäjien ja matkaoppaiden rooli valmismatkakokemustenluomisessa ja johtamisessa. Matkailututkimus, 12:1, 69–78.
Räikkönen, Juulia – Honkanen, Antti (2015) The Helsinki–Tallinn tunnel – Possibilities for Finnish and Estonian tourism. Baltic Rim Economies, 4/2015, 33.
Renfors, S-M. 2014. (toim.) Sata matkaa maalle! Monimuotoinen maaseutumatkailu Satakunnassa. Pori: Satakunnan ammattikorkeakoulu.
Renfors, S-M. 2014. Ammattikorkeakoulujen julkaisutoiminta luo näkyvyyttä ja tuo esiin osaamista. Signum, 3, 17-20.
Renfors, S-M. 2014. Käsityön ja matkailun yhteistyöllä uusia tuotteita Satakuntaan. Teoksessa Renfors, S-M. (toim.) Sata matkaa maalle! Monimuotoinen maaseutumatkailu Satakunnassa. Pori: Satakunnan ammattikorkeakoulu, 46-55.
Renfors, S-M. 2014. Luontolähtöinen hyvinvointimatkailu on matkailualan uusin trendi. Teoksessa Iijolainen, M. & Ruoho, J. (toim.) Luonto & Hyvinvointi yrittäjyyden mahdollisuutena. Green Care Satakunnassa. Pori: Satakunnan ammattikorkeakoulu, 26-33.
Renfors, S-M. 2014. Osataanko matkailupalvelujen myyntityötä johtaa? Matkailututkimus 10,1, 42-45.
Renfors, S-M. 2014. Satakunnassa panostetaan maaseutumatkailuun. Teoksessa Renfors, S-M. (toim.) Sata matkaa maalle! Monimuotoinen maaseutumatkailu Satakunnassa. Pori: Satakunnan ammattikorkeakoulu, 6-13.
Salo, V. 2014. Satakunta on ruokamaakunta. Teoksessa Renfors, S-M. (toim.) Sata matkaa maalle! Monimuotoinen maaseutumatkailu Satakunnassa. Pori: Satakunnan ammattikorkeakoulu, 56-63.
Kirjat, oppimateriaalit:
Go, Frank M. - Lemmetyinen, Arja - Hakala, Ulla (2015) (eds.) Harnessing Place Branding through Cultural Entrepreneurship, Palgrave McMillan.
Tuominen; T., Binder,D., Dvorak, D., Husak, Ch., Illing, K., Lange, S. Plzáková, L., Saari, S. & Schmidt, R. (2014). Developing a Health and Well-being Destination.
Tuominen, T. & Saari, S. (2014). WelDest Course Design.
Luostarinen, Nina & Vartiainen, Pekka (toim.) 2015. Mätäsmetäs - Kulttuuri ja metsäalan rajapinnoilta hyvinvointi- ja matkailupalveluiden tuotteistamiseen. Humanistinen ammattikorkeakoulu, julkaisuja 14.
Opinnäytetöitä
Väitöskirjat
Räikkönen, Juulia (2014) Enabling experiences – The role of tour operators and tour leaders in experience creation and management. Turku School of Economics. Doctoral dissertation.
Pro gradu-tutkielmat
Turun yliopisto:
Hyytinen, Johanna: Vaeltajien mielipiteet kansallispuistojen matkailukäytön lisäämisestä. Maisematutkimus
Metsälä, Heidi: Kestävä matkailu Sansibarilla: vastuullisten majoitusyritysten tavoitteet, markkinointi ja toiminta. Maantiede
Ojala, Salla: Vieraan monet kasvot. Pariisilaiset egyptiläisen Rifa’a Rafi’al-Tahtawin 1800-luvun alun matkakertomuksessa. Yleinen historia
Seppälä, Asta: Reppu ja reissumies: Suomalaiset reppumatkailijat matkablogien kuvaamina. Kulttuuriperinnön tutkimus
Ylempi AMK-tutkinto
Turun AMK:
Aitamurto, Niina: Matkailuyrityksen tulevaisuus: case yrityksen kehittämissuunnitelma
Kapanen, Mikko: Palvelumuotoilu asiakaspalveluprosessien kehittämisessä: Viking Grace Sweet & Salty ravintola
Nikula, Elisa: Hotellin tarinan ja asiakkaan kokemusten kohtaaminen: case Hotelli Torni Helsinki
Humak:
Lyijynen, Elina 2015. Sammaloituneiden kivien tarina : Kolmas sektori sotahistorian elävöittäjänä.
Amk-tutkinto
Turun AMK:
Koponen, Sini: Aktiivilomailijan tarpeet hyvinvointimatkailukohteessa: case Kultaranta Resort
Lindholm, Minttu: Perehdyttäminen ja työnohjaus osana työhyvinvointia: kohti edistyksellistä asiakaspalvelua
Riikonen, Maija & Koskinen, Iina: Tapahtuman järjestäminen: case Kupittaa Open
Hänninen, Essi: Markkinointisuunnitelma Enkeliravintolalle
Rinne, Jenni: Best Western -hotelliketjun bränditutkimus Suomessa
Laiho, Sanna: Suomalaisten terveys- ja hyvinvointimatkailukohteiden kartoitus
Aalto, Emilia: Ravintolatoiminnan kehittäminen asiakastuntemuksen avulla
Vänttinen, Marika: Uuden palvelutuotteen kehittäminen Saga Kanalinrantaan
Koittola, Maija: Markkinointiviestinnän kehittäminen hotellin tiloissa: case Hotelli Seurahuone
Grönlund, Niko & Kujansuu, Sampo: Ideasta palvelutuotteeksi: asiakaslähtöisen tapahtumakonseptin luominen
YH Novia:
Degerth, Sara: Att effektivera projektarbete - utvecklingsförslag för Ålands Sjödagars projektgrupp 2014
Ekholm, Sofia: Marknadsföring av en musikteater - En marknadsplan för musikteatern "Ön"
Ekholm, Viktoria: Marknadsföring av Konstens natt på svenska – Utvecklingsförslag
Eklund, Samuel: Korpo Skärgårdshotell AB:s marknadsföring på internet - Utveckling av företagets marknadsföring genom hemsida och Facebook
Kokko, Kaisa: Betydelsen av receptionisternas språkkunskaper för kundservicen. Fallstudie: Hotell Scandic Plazas reception
Lintula, Petra: Suomen poliisihallinnon henkilöstö RY:n jäsentapahtuma. Case: Hyvän Olon Päivä
Mäenpää, Kajsa: Att starta en caféverksamhet - Affärsplan för att starta ett café i Jakobstad
Olin, Christa: Storytelling som marknadsföringsmetod. Case: Restaurang Pub Niska Åbo
Rautio, Anette: Den destinationslojala turistens Hangö - En undersökning om turisters inställning till Hangö som turistdestination
Salminen, Helen: En dag med vin och historia - Utveckling av en ny produkt för Finlands Skärgårdsbokning
Samanen, Kajsa: Produktkort som stöd i destinationsutveckling
Tapio, Ann-Sofie: Evenemangsplanering som ett projektarbete - projekt Maailman Ympäri Päivässä
Vase, Julia: Evenemangsplanering- Planering, genomförande och utvärdering av en klassresa till Runsala.
Humak:
Kostia, Paula 2018. Mobiilipelin matkassa. Historialliset tarinat matkaoppaina.
Mykkänen, Mira. 2016. Kulttuuri kylässä. Kulttuuriosallisuuden toteutuminen ja mahdollistaminen haja-asutusalueilla.
Rauhala, Annina 2017. Suomalaisen lasimuotoilun tuotteistaminen kulttuurimatkailussa. Case: The Finnish Glass Design Tour to Riihimäki.
Raunio, Selina 2019. Merelliset elämykset Turussa järjestettävien tapahtumien vetovoimatekijöinä.
Salminen, Matilda 2017. All Sports! Tampere. Monitoimiareenan mahdolliset urheilun suurtapahtumat 2020–2030.
Torikka, Suvi 2015. Paikallistapahtumien ja kolmannen sektorin kehittäminen taloudellisten haasteiden ja kuntaliitosten aikakautena : Case: Lieto-viikko
Toskala, Maaria 2017. Lights On! -valotapahtumat – tapahtumakonseptin variointi eri tuotantoekosysteemeihin.